تبلیغات
استادسیدعلی اصغرموسوی - مقتل ابی مخنف
 
درباره وبلاگ


استادسید علی اصغر موسوی ، متولد دوم خرداد 1345 در خرقان ساوه، .
فعالیت های ادبی خود را از سال 1364 با سرودن شعر آغاز کرده و تا سال 1381 در زمینه ی آثار منظوم و از آن تاریخ به بعد، به نویسندگی و تحقیق در زمینه ی فعالیت های پژوهشی – ادبی، با مراکز پژوهشی همکاری می کند. ایشان از نام آشنایان شعر استان قم و از ادیبان به نام منطقه خرقان ساوه - زرندیه هستند.

دارای تالیفات و مقالات متعدد و نظریه پرداز مکتب شعر دینی در ایران است.
--------------------

فعالیت ها:
1.آغاز فعالیت های ادبی همزمان با جریان دفاع مقدس از جزیره ی خارک، شهریور1364 و ادامه آن با مطالعات مستمر شخصی در زمینه های مرتبط تا کنون؛ به شکل شناخت صناعات لفظی و معنوی اشعار و شناسایی سبک ها و مکاتب ادبی نثر و نظم فارسی و همچنین آسیب شناسی اشعار آیینی و متعهد. /
2.همکاری ادبی در سطح اجرا و نظارت در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی گروه پدافند هوایی تهران ( نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی) از 1369 تا تیر ماه 1373./
3.همکاری محدود با واحد ادبیات حوزه ی هنری استان قم از سال 1374 تاکنون در سطح شرکت در برنامه های نقد و بررسی ادبیات معاصر.، ارائه ی مقالات، و شعرخوانی و شرکت در همایش ها و مناسبت ها./
4.همکاری با روزنامه ی (ماهنامه) قم امروز به مدت یک سال و نیم، از سال 1376 تا 1377 به عنوان طنز پرداز (ستون تلنگر)./
5.همکاری مقطعی با مطبوعات دانشگاهی، مثل ماهنامه ی دانشجویی طفیلی و برخی برنامه های ادبی فوق برنامه در دانشگاه آزاد و مجتمع آموزش عالی قم برای شعر خوانی و نقد و نظر ادبی 1382./
6.همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در سطح نقد و بررسی آثار دانشجویان، و تدریس مفاهیم عروض و قافیه و سبک شناسی طی سال های 1383 و 1389 به شکل محدود./
7.همکاری(مقطعی) با ماهنامه ی خیمه به عنوان نویسنده مناسبت های آیینی به مدت دو سال و همکاری ادبی با ویژه نامه تخصصی زمزمه./
8.همکاری با مرکز پژوهش های اسلامی صدا وسیما از سال 1381 تاکنون به صور ت مستمر و به عنوان نویسنده، ارزیاب و کارشناس در موارد زیر:
الف) همکاری با ماهنامه ادبی اشارات، از تیر ماه سال 1381 تا خرداد ماه سال 1386، به عنوان نویسنده ی متون ادبی مناسبت های ملی و مذهبی و مقالات نیایشی؛ که مورد استقبال شایان شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی تا کنون قرار گرفته است./
ب) همکاری با گروه دین پژوهی در قالب تدوین و تالیف کتاب که در بخش آثار معرفی خواهد شد./
ج) همکاری پژوهشی و کارشناسی با مدیریت (سابق ) واحد اطلاع رسانی برای گزینش و موضوع بندی آثار ارزشمند ادب فارسی و دیوان های مختلف شاعران به مراتب زیر که در حال حاضر بخشی از آن بر روی سایت مرکز قابل دریافت است:
سخنان منظوم عارف ابو سعید ابوالخیر. دیوان حکیم ناصر خسرو قبادیانی. دیوان عارف عبدالرحمن جامی. دیوان حکیم اقبال لاهوری. کلیات دیوان استاد شهریار. دیوان خانم پروین اعتصامی.
د) همکاری با پروژه ی سال پیامبر اعظم(ص) و جمع آوری و انتخاب اشعار دویست شاعر، از دواوین شعر و ادب پارسی./
ه) ارزیابی و کارشناسی برخی از آثار مکتوب مرکز در مقاطع مختلف./
و) همکاری با گروه پژوهش های مناسبتی برای تالیف کتاب مجموعه متون ادبی درباره حج(در دست چاپ است.)/
9.همکاری با صدا و سیمای مرکز قم و حضور در بیش از 70(هفتاد) برنامه ی زنده و ضبط شده؛ از تولیدات رادیو- تلویزیونی صدا و سیمای استان قم و شبکه های رادیویی سراسری؛ شامل: برنامه های مناسبتی شعر خوانی و کارشناسی به عنوان مهمان ویژه برنامه های غدیر، ماه رمضان ، حماسی دفاع مقدس و ویژه برنامه های عاشوراو اربعین بخصوص برنامه کاروان عشق (1390) ، که درآن برنامه درباره مکتب شعر دینی مبسوط صحبت کرده اند ./
همچنین برنامه های تخصصی رادیوی نیستان، برای نقد و نظر درباره ی قالب های شعرمعاصربا نقد و بررسی –آسیب شناسی - اشعار آیینی؛ همچنین بررسی آثار شاعران فارسی گوی از قبیل: ابوسعید ابوالخیر، عبدالرحمان جامی، صائب تبریزی، بیدل دهلوی و شعرای معاصری همچون نیما یوشیج، سهراب سپهری و.... ، از سال1381 تا کنون./
10.همکاری محدود با تحریریه ی رادیوی معارف، صدای جمهوری اسلامی ایران، به عنوان کارشناس ادبی./
11.همکاری با معاونت روابط عمومی سپاه منطقه قم به عنوان بسیجی اهل قلم در سطوح افتتاح نخستین انجمن اهل قلم بسیجیان در کشور و مدیریت انجمن به مدت سه سال و همچنین ارزیابی و بررسی آثار اعضا، و سازماندهی مجموعه ی انجمن از سال 1381تا 1386./
12.همکاری مستمر با روزنامه ی جام جم (سرپرستی استان قم) از تابستان سال 1383 تا 30/شهریور/87 وبه دلیل تعویض سرپرست، از 1/مهر/87 تا 88/12/29،همکاری با بخش ویژه نامه های استانی روزنامه جام جم، به عنوان نویسنده مقالات ادبی و اشعار متناسب با مناسبت های آیینی؛ جهت انتشار در استان های مختلف کشور./
13.همکاری جاری با موسسه آینده روشن و فصلنامه ادبی هنری تخصصی عصر آدینه، عضو هیئت تحریریه، نویسنده، کارشناس ادبی و منتقد آثار منظوم مهدوی از سال 1385 تاکنون./
---------------------------------
عضویت ها:
1.عضویت وهمکاری مستمر با انجمن هنرهای ادبی( شعر و قصه استان قم) از سال 1374 تاکنون در سطوح شعرخوانی، اجرا، و شرکت در جلسات نقد و حضور در جشنواره ها و مناسبت های برگزار شده.تا1/7/1389 ///
2.عضویت و همکاری مستمر با انجمن ادبی محیط قمی، به مدیریت استاد فرزانه جناب آقای محمد علی مجاهدی (پروانه) از سال 1374 تاکنون./
3.عضو افتخاریانجمن قلم (انجمن تخصصی ادبیات) حوزه ی علمیه ی قم از سال1382 تاکنون.
4.عضو فعال سازمان بسیج هنرمندان و از اعضای اتاق فکر و مباحث علمی و نقد و ارزیابی آثار متون ادبی از اوایل 1388 تاکنون./
5.مدیریت انجمن مجازی :انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران و گفتمان پژوهشی ماهیانه با تعدادی ازاساتید ادبیات دینی در منزل./
6. عضوافتخاری انجمن مداحان استان قم وهمکاری محدود با آنهااز سال 1374 تاکنون در سطح شرکت در جلسات./
7..عضویت و همکاری با انجمن شعر کوثر آستانه ی مقدسه ی حضرت معصومه (س)، به عنوان مستمع، منتقد و مدیر برگزاری جلسات از سال 1376 تا 1380./
8-عضو و از موسسین انجمن (مجمع) اهل قلم زرندیه - خرقان . تاسیس بهار 1391/
------------------------

مجموعه آثار:
الف) تالیفی(کتاب):
1.آرایه های اخلاقی در متون دینی و ادب پارسی، به تهیه ی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، ناشر دفتر عقل، چاپ اول، تابستان 1387./
2.از نیایش تاملکوت( مجموعه دعاهای اوقات)، به تهیه مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، ناشر دفتر عقل، چاپ اول، 1388./
3.کتاب حج، حقیقت جاودانه: پژوهشی در متون ادبی برای حج، مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما. چاپ 1391/
4.کتاب حضرت فاطمه(س)الگوی بی بدلیل – درحال تحقیق و ندوین/
5.مجموعه شعر کامل الفبای تنهایی ، درهفتصد صفحه، که در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپ قرارگرفت و به دلایلی(توافق برای چاپ از طرفین انجام نشد)/
ب) ویرایشی:
1.تصحیح و ویرایش محتوایی کتاب نی نوا، تالیف استادمحمد شجاعی، نشر ظهور شفق قم 1385. /
2..تصحیح، تدوین و ویرایش محتوایی کتاب بوستان محمدی ، تالیف مرحوم محمد افتخاری ساوجی، ناشر حق بین قم 1387./
3.تصحیح، تدوین و ویرایش محتوایی کتاب برات بهشت، مجموعه سروده ی استادمحمدرضا براتی، چاپ دوم، سال 1388./
4.ارزیابی و تصحیح کتاب همت و کار در آیینه شعر و ادب فارسی- ویژه سال همت مضاعف کارمضاعف، نوشته دکتر ایوب هاشمی،چاپ مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، سال 1389./
------------------------------
مقالات:
1. مقاله ی مکتب شعر دینی در ایران، چاپ شده در ماهنامه ی الفبا(مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و سازمان تبلیغات)شماره 32، مهر و آبان 1388، ص 72 و همچنین سایت حوزه هنری.
2. مقاله ی نقد نظری شعر مهدوی در سبک خراسانی جهت ارائه به همایش بین المللی دکترین مهدویت 1388/10/10./
3. مقاله فرهنگ حضور زن در اجتماع- چگونگی حجاب و کیفیت حجاب، جشنواره فرهنگی و هنری ادبی بسیج دانشجویی، اسفند1389./
4. مقاله رسانه زمینه ساز و فرهنگ‌های مختلف در عرصه جهانی شدن ارائه شده به ویژه نامه همایش بین المللی دکترین مهدویت مرداد 1390./



---------------------------------------
نقد ها:
1. نقد کتاب هرم حضور،مجموعه ترانه های مکتوب، گردآورنده سید مهدی موسوی – موسسه آینده روشن- چاپ اول1385 ، تحت عنوان "به کجا چنین شتابان" در فصل نامه ی تخصصی ادبی و هنر ی عصر آدینه(تخصصی مهدویت)، سال اول، شماره دوم، تابستان 1386، ص 121./
2. نقد - مجموعه دوبیتی :بگو تا صبح چند آدینه مانده است ؟ شاعر سیدحبیب نظاری –چاپ حوزه هنری قم- بهار1386 ، برای فصل نامه ادبی و هنری عصر آدینه (تخصصی مهدویت )، شماره 5و6، زمستان1389. //
3.نقد آثار انتزاعی منظوم در شعر معاصر و آسیب شناسی آن در ادبیات معاصر برای فصل نامه ی مذکور که در حال چاپ می باشد./
4.نقد وبررسی دیوان صغیر اصفهانی برای ویزه نامه تخصصی ادبیات و هنر آیینی – زمزمه، ویژه ی نشریه ی خیمه، ش دوم، سال 1385./
5.نقد آثار منظوم در زمینه ی بعث حضرت رسول(ص) تحت عنوان شکوه بشارت ، روزنامه ی جام جم، ویژه نامه استان قم، سه شنبه 8 مرداد 1387، شماره 2343./
-----------------
یادداشت ها:
1.یادداشت های مناسبتی در ماهنامه ی خیمه تحت عنوان روزهای همیشه، برای مثال،: خیمه، ش 24، مرداد 85، ص 16 و 17./
2.یادداشت های مناسبتی – ملی با رویکرد ادبی برای ویژه نامه های استانی تحت عنوان ستون کلمات آسمانی – اشراق در استان های قم از سال 83 تا 88 ، و برای دیگر استان ها از اویل 87 تا انتهای 88./
3.یادداشت اشک مظلوم در آینه ی دعا، ترجمه ای روان از زیارت جامعه ی ائمه المومنین (ع)، ماهنامه موعود، سال چهاردهم، فروردین 1389./
4.همچنین مجموعه یادداشت های تحلیلی – ادبی برای مدت سه سال در ویژه نامه های انجمن بسیجیان اهل قلم که در برخی از روزنامه ها و مجلات نیروی مقاومت بسیج به چاپ رسیده است./
5.ارائه ی مقالات، یادداشت ها و نقد و نظرهای شخصی برای وب سایت ها و وبلاگ های خود در فضای مجازی که مورد استفاده ی بسیاری از سایت های رسمی کشور قرار گرفته است./
-----------------------------
1. مقام های کسب شده:
1.دریافت لوح سپاس، به پاس فعالیت های چشمگیر ادبی، از ریاست عقیدتی و سیاسی گروه پدافند هوایی تهران(1370).//
2.دیپلم افتخار و لوح سپاس؛ به خاطر شرکت در سه دوره جشنواره ی سراسری شعر و قصه غدیر در استان قم و شبکه سوم سیما(1379-1381).//
3.تقدیر شده در جشنواره ی شعر مهدوی استان قم (1380).//
4.شرکت در جشنواره خورشید ولایت و احراز مقام برتر متن ادبی (مسجد بلال سازمان صدا و سیما دی ماه 1384) .//
5.دریافت یادمان کنگره ی فاطمه شناسی و تقدیر توسط فرماندهی منطقه ی مقاومت بسیج سپاه قم(1384).//
6.دریافت تقدیر نامه از معاونت فرهنگی منطقه مقاومت بسیج سپاه قم ، به پاس داوری اشعار جشنواره شعر بسیج در سال1384.//
7.دریافت تقدیر نامه از ارشد نمایندگی ولی فقیه در مراکز سپاه منطقه مقاومت بسیج قم ، به پاس سه سال مدیریت انجمن بسیجیان اهل قلم استان قم.//
8.کاندیدای آثار برتر، در زمینه ی قطعه ی ادبی، نخستین جشنواره ی بین المللی آخرین منجی سال 1387و دریافت لوح تقدیر.//
9.تقدیر شده در جشنواره استانی شعر فجر ، به خاطر فعالیت های ادبی برای انقلاب اسلامی، بهمن 1387//
10.دریافت لوح تقدیر از پنجمین جشنواره استانی شعر فجر، بهمن1389.//
11. دریافت لوح سپاس مهدی یاوران ازهفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت تابستان 1390//
---------------------
معرفی شاعر در کتاب ها ، تذکرها:
ا-سخنوران نامی معاصرایران .سیدمحمدباقربرقعی.1386.چاپ اول. جلد 12 .ص215 .موسسه انتشارات دارالعلم قم. بانمونه آثار//
2- سیری در قلمرو شعرنبوی.استادمحمدعلی مجاهدی.1387.چاپ اول.ص1041.ناشرمجمع جهانی اهل بیت(ع) قم.با نمونه اثر//
3-شکوه شعرعاشورا. استاد محمدعلی مجاهدی. 1379. چاپ اول.ص 107.ناشر پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه .قم. فقط معرفی//
4- حماسه های همیشه . دفاع مقدس درشعر شاعران.پرویزبیگی حبیب آبادی. 1382چاپ اول .ناشرفرهنگ گستر تهران . بانمونه آثارشاعر//
--------------------------------
وب سایت ها:
www.saapoem.com/
www.saapoem.webs.com/
www.apad.persianblog.ir/
www.saapoem-saa.persianblog.ir /
ایمیل:
saapoem1@gmail.com/
تلفن : 09192946764/

مدیر وبلاگ : استاد سید علی اصغر موسوی
نظرسنجی
محتوای مطالب چگونه است ؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

استادسیدعلی اصغرموسوی
لحظه هایی عاشقانه و عارفانه با الفبای تنهایی، آثارادبی استاد سید علی اصغر موسوی
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
دوشنبه 23 بهمن 1385 :: نویسنده : استاد سید علی اصغر موسوی

- مقتل الحسین ( ع ) - أبو مخنف الازدی ص 214 : -

قال أبو مخنف عن الحارث بن كعب عن فاطمة بنت على قالت لما اجلسنا بین یدى یزید ابن معاویة رق لنا ، وامر لنا بشئ والطفنا قالت : ثم ان رجلا من اهل الشام احمر قام إلى یزید فقال : یا امیر المؤمنین : هب لی هذه یعنینی ، وكنت جاریة

وضیئة فارعدت وفرقت وظننت ان ذلك جائز لهم ، واخذت بثیاب اختى زینب ، قالت وكانت اختی زینب اكبر منی واعقل ، وكانت تعلم ان ذلك لا یكون فقالت : كذبت والله ولو مت ما ذلك لك وله . فغضب یزید فقال : كذبت والله ان ذلك لی ولو

شئت ان افعله لفعلت ، قالت : كلا والله ما جعل الله ذلك لك الا ان تخرج من ملتنا وتدین بغیر دیننا ، قالت فغضب یزید واستطار ثم قال : ایاى تستقبلین بهذا ، انما خرج من الدین ابوك واخوك ، فقالت زینب : بدین الله ودین ابی ودین اخی

وجدى اهتدیت انت وابوك وجدك ، قال : كذبت یا عدوة الله قالت : انت امیر مسلط تشتم ظالما وتقهر بسلطانك ، قالت فوالله لكانه استحیا فسكت . ثم عاد الشامی فقال : یا امیر المؤمنین هب لی هذه الجاریة ، قال : اعزب ، وهب الله لك حتفا قاضیا .

قالت : ثم قال یزید بن معاویة یا نعمان بن بشیر جهزهم بما یصلحهم ، وابعث معهم رجلا من اهل الشام امینا صالحا ، وابعث معه خیلا واعوانا فیسیر بهم إلى المدینة ، ثم امر بالنسوة ان ینزلن فی دار على حدة ، معهن ما یصلحهن ، واخوهن معهن علی بن الحسین فی
 

- ص 215 -

الدار التی هن فیها . قال : فخرجن حتى دخلن دار یزید ، فلم تبق من آل معاویة امرأة الا استقبلتهن تبكى وتنوح على الحسین ، فاقاموا علیه المناحة ثلاثا ، وكان یزید لا یتغدى ولا یتعشى الا دعا علی بن الحسین إلیه . قال فدعاه ذات یوم ،

ودعا عمرو بن الحسن بن علی وهو غلام صغیر فقال لعمرو بن الحسن : اتقاتل هذا الفتى ؟ یعنی خالدا ابنه ، قال : لا ولكن اعطنی سكینا واعطه سكینا ثم اقاتله ، فقال له یزید ، واخذه وضمه إلیه ثم قال : شنشنة اعرفها من اخزم ، هل تلد الحیة الا

حیة . قال ولما ارادوا ان یخرجوا دعا یزید علی بن الحسین ثم قال : لعن الله ابن مرجانة ، اما والله لو انی صاحبه ما سألنی خصلة ابدا الا اعطیتها ایاه ، ولدفعت الحتف عنه بكل ما استطعت ولو بهلاك بعض ولدى ولكن الله قضى ما رأیت

كاتبنی وانه كل حاجة تكون لك ، قال و كساهم واوصى بهم ذلك الرسول ، قال : فخرج بهم وكان یسایرهم باللیل ، فیكونون امامه حیث لا یفوتون طرفه ، فإذا نزلوا تنحى عنهم وتفرق هو واصحابه حولهم كهیئة الحرس لهم ، وینزل منهم بحیث إذا

اراد انسان منهم وضوءا أو قضاء حاجة لم یحتشم ، فلم یزل ینازلهم فی الطریق هكذا ویسألهم عن حوائجهم ویلطفهم حتى دخلوا المدینة ، وقال الحارث بن كعب : فقالت لی فاطمة بنت علی : قلت لاختى زینب : یا اخیة لقد احسن هذا الرجل الشامی الینا فی صحبتنا فهل لك ان نصله ؟ فقالت :
 

- ص 216 -

والله ما معنا شئ نصله به الا حلینا ، قالت لها : فنعطیه حلینا ، قالت : فاخذت سوارى ودملجى ، واخذت اختی سوارها ودملجها ، فبعثنا بذلك إلیه واعتذرنا إلیه ، وقلنا له : هذا جزاءك بصحبتك ایانا بالحسن من الفعل ، قال : فقال : لو كان الذی

صنعت انما هو للدنیا كان فی حلیكن ما یرضینی ودونه ، ولكن والله ما فعلته الا لله ولقرابتكم من رسول الله صلى الله علیه وآله .
 

قال هشام : واما عوانة بن الحكم الكلبى فانه قال : لما قتل الحسین وجیئ بالاثقال والاسارى حتى وردوا بهم الكوفة إلى عبیدالله فبینا القوم محتبسون إذ وقع حجر فی السجن معه كتاب مربوط وفی الكتاب : خرج البرید بامركم فی یوم كذا وكذا

إلى یزید بن معاویة ، وهو سائر كذا وكذا یوما وراجع فی كذا وكذا ، فان سمعتم التكبیر فایقنوا بالقتل وان لم تسمعوا تكبیرا فهو الامان ان شاء الله ، قال : فلما كان قبل قدوم البرید بیومین أو ثلاثة إذا حجر قد ألقى فی السجن ومعه كتاب مربوط

وموسى وفی الكتاب : اوصوا واعهدوا ، فانما ینتظر البرید یوم كذا وكذا فجاء البرید ولم یسمع التكبیر وجاء كتاب بان سرح الاسارى إلى ، قال فدعا عبیدالله بن زیاد محفز بن ثعلبة ، وشمر بن ذی الجوشن فقال انطلقوا بالثقل والرأس إلى

 یزید بن معاویة ، قال : فخرجوا حتى قدموا على یزید ، فقام محفز بن ثعلبة فناى باعلى صوته .........، فقال یزید : ما ولدت ام محفز ........ ولكنه قاطع ظالم . قال : فلما نظر یزید إلى رأس الحسین قال :
 

- ص 217 -

یفلقن هاما من رجال اعزة * علینا وهم كانوا اعق واظلما

ثم قال : اتدرون من این اتى هذا ؟ قال : ابى علی خیر من ابیه ، وامی فاطمة خیر من امه ، وجدى رسول الله خیر من جده ، وانا خیر منه واحق بهذا الامر منه ، فاما قوله : ابوه خیر من ابی فقد حاج ابى اباه ، وعلم الناس ایهما حكم له ، واما

قوله ، امی خیر من امه ، فلعمری فاطمة ابنة رسول الله صلى الله علیه وآله خیر من امی ، واما قوله جدى خیر من جده : فلعمری ما احد یؤمن بالله والیوم الاخر یرى لرسول الله فینا عدلا ولاندا ، ولكنه انما اتى من قبل فقهه ، ولم یقرأ : قل اللهم

مالك الملك تؤتى الملك من تشاء وتنزع الملك ممن تشاء وتعز من تشاء وتذل من تشاء بیدك الخیر انك على كل شئ قدیر . ثم ادخل نساء الحسین على یزید ، فصاح نساء آل یزید وبنات معاویة واهله وولولن ثم انهن ادخلن على یزید ، فقالت فاطمة

بنت الحسین وكانت اكبر من سكینة : أبنات رسول الله سبایا یا یزید ؟ فقال یزید : یا ابنة اخی انا لهذا كنت اكره ، قالت : والله ما ترك لنا خرص ، قال یا ابنة اخی ما اتى الیك اعظم مما اخذ منك ثم اخرجن فادخلن دار یزید بن معاویة ، فلم تبق

امرأة من آل یزید الا اتتهن واقمن الماتم . وارسل یزید إلى كل امرأة ماذا اخذ لك ، ولیس منهن امرأة تدعى شیئا بالغا ما بلغ الا قد اضعفه لها ، فكانت سكینة تقول ما رأیت رجلا كافرا بالله خیرا من یزید بن معاویة . ثم ادخل الاسارى إلیه وفیهم علی بن الحسین فقال له یزید : ایه
 

- ص 218 -

یا علی ، فقال علی : ما اصاب من مصیبة فی الارض ولا فی انفسكم الا فی كتاب من قبل ان نبرها ان ذلك على الله یسیر لكیلا تأسوا على ما فادتكم ولا تفرحوا بما آتاكم والله لا یحب كل مختال فخور ، فقال یزید ما اصاب من مصیبة فیما كسبت ایدیكم ویعفو عن كثیر ثم جهزه واعطاه مالا وسرحه إلى المدینة .


 

 

 

 

صفحة الحسین (ع)

 

 

 





نوع مطلب : عمومی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 23 بهمن 1385 03:02 ق.ظ
www.updap.com سایت فوق العاده برای آپلود فایل با پسوندهای مختلف و لینک مستقیم میده ,سروری خوب و قدرتمند در هلند و تیم امنیتی قوی برای جلو گیری از هک شدن تا سقف 50 مگا بایت می تونین آپلود کنین . همچنین برای افزایش بازدید سایت یا وبلاگ شما برای این کار به بخش iframes رفته و یکی از کدها را درون وبلاگتون قرار بدین این هم آدرس frames : http://www.updap.com/upframes.php?hl=en
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب